Turbo Performance Club - Volvoforum

Klubben som värnar om Volvo med turbo under huven!
Aktuellt datum och tid: tor 28 mar 2024, 16:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Kategoriregler


Klicka här för att visa kategorireglerna



Ny tråd Svara på tråd  [ 142 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 09 aug 2011, 22:52 
Offline
Rejsande polacken
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 27 aug 2003, 11:39
Inlägg: 4183
Ort: Göteborg
Kör: Volvo 850 T5 mest på banan så klart , Volvo850R
TPC-medlemsnr: 0
Alla ni som röker , ta 2 paket mindre per år så har ni helt plötsligt råd med höjningen :wave: ;)

_________________
Bild
http://www.turbocenter.se/ = För bästa effekt
Sponsor- http://www.l-m-r.se/ = Endast det bästa är nog


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 09 aug 2011, 23:30 
Offline
Flygande polacken

Blev medlem: tis 22 jul 2003, 13:53
Inlägg: 3213
Ort: Tungelsta City
Namn: Dominik Wochowski
TPC-medlemsnr: 0
Jag kan berätta så här...... har varit medlem sen 1998 och suttit i styrelsen ett antal år förut och var den som lade fram förslaget om att höja medlemsavgiften och drev även på det förslaget.Detta var 2004-2005. 300 till 400kr.
Medlemsantalet var då ca 800-900 medlemmar, året efter var det ingen större skillnad på antalet.
Jag har alltid varit stolt att representera klubben, men kan säga att jag aldrig skämts så mycket som när jag i Juni i år var nere i Götene och körde upp för licens på Kinnekulle.
Satt med Sportvagnsklubben och åt när Volvobilar prydda med TPC dekal åkte säkert 26gånger förbi restaurangen på en halvtimme och "börnade" och lekte rövare, 18åringar med bakvänd keps med flames på, jag trodde jag skulle sjunka igenom golvet och det blev inte bättre att en av styrelsefolket frågar "är det där era grabbar?" och skrattar.
Hur ska jag ställa mig till detta??
Hur ser klubbens medlemmar ut??
Hur representeras klubben??
Ska jag efter 13år hoppa av klubben??
De två sista åren har jag varit ganska lite aktiv men kan säga som så att det man hör från andra är skrämmande, sammanhållningen som fanns finns inte, för några år sen spelade det ingen roll om man bodde i Uppsala eller Göteborg, man hade kontakt och sammanhållningen var total på träffar. Man hjälptes åt och drev det hela tillsammans. Anledningen till höjningen såg jag behövdes då folk på senare år mer och mer inte kunde hjälpa till och då blir det helt enkelt dyrare när hjälp och övriga tjänster behöver köpas, för att hålla samma eller bättre standard.
Många av "gamla gardet" har blivit lite äldre och prioriterar inte sin hobby lika mycket, många som jag vet har barn,man har mer på jobbet (karriär), hus mm mm, alla ligger inte i garaget 20timmar om dagen längre, vilket jag gjorde förut.
Jag hoppade av styrelsen pga tidsbrist men kan även säga att jag ledsnade också, då det är som Christoffer skrev att man jobbar och sliter, lägger ned timtal men man får bara skit och förståsigpåare läxar upp en och folk som tycker mycket si eller så.
Kan säga att det tog 11månader innan vi fick en tid på Knutstorp första gången, många timmar i telefon och med mail, men folk fattar inte hur mycket tid och möda allt tar.
Då klubben nu har många ny i styrelsen, då det blev många som byttes ut av olika anledningar är det svårt att få allt att bara flyta av sig självt, man behöver hjälp av medlemmarna.
Men medlemmarna verkar inte ett dugg intresserade, dessutom tror jag att bortfallet av medlemmar är att de "gamla" medlemmarna inte ersätts av nya och framför allt unga förmågor, dagens 18åringar intresserar sig inte för bilar i samma utsträckning, man prioriterar kläder, Iphones, krogen och bio mm mm
Man kan lägga 2500:-på ett par jeans eller 1500:- för ett par Fred Perry-dojor, då harman inte 400:-föratt lägga på en bilklubb.
Kolla bara på Elmia, vad går det ut på???.... att gå och snacka ned alla bilar och supa sig full och kolla på buskörning på kvällen, eller har jag fel??
Att TPC inte är med på Elmia är för att det vart för dyrt, en medverkan går loss på minst 20000-30000:-, det kommenterades direkt då TPC inte var där, men man såg inte att klubben var där 12år på raken.
Strippenkörningarna på Uråsa..... ja ni som vet...... ni vet.... det kom i snitt 10 medlemmar på de sista åren, senaste tillställningen fick TPC skäll för att det var dålig ordning, rätt svårt när man är underbemannade och kraven bara ökar.
Dessa samordnades med en lokal klubb från orten, mn det blir inget mer.
Utställningarna..... på Knutan,Mantorp när vi samkör med bandag då dyker endast få talet bilar upp.
Och de flesta som körde förut som inte dyker upp är för att det har blivit mer seriöst och hårdare krav från banägare och det går inte att sladda runt som på IKEA parkeringen eller runt den lokala korvkiosken, man fårinte drifta och svina och leka pajas.
Tror en anledning till minskandet av medlemmar i klubbar(inte bara TPC) är för att bilarna förändras, de blir mer sofistikerade och svårare att bygga om.
Förut kunde du bygga om en 740 till en 940 eller 960 och en 850 till en X70, men nu är det svårare.
Motorerna är mer styrenhetsstyrda, och programvaror som matchar bilen behövs.
Det är flera aspekter som gör att allt haltar.
Tror även att TPC blev för stort och folk kändeinte den tillhörighet man man måste ha för att få klubbkänsla.
Detta är några av tankarna som går i min skalle just nu..... ville bara dela med mig.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 00:22 
Offline
Avståndsbedömare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 09:04
Inlägg: 7834
Ort: Nybro
Kör: 480 Turbo, XC70 och AQ171
TPC-medlemsnr: 0
Jag tror att Domme tyvärr har väldigt rätt i det mesta i sitt inlägg... Flera punkter han tar upp har även passerat genom mitt huvud och jag har även hört det diskuteras på träffar jag besökt. Tråkigt men sant!


Angående medlemsavgiften så handlar det nog inte så mycket om att "ha råd eller inte" (dvs att folk skulle vara fattiga eller snåla) och det är nog ganska olyckligt att det verkar vara så dom flesta ser på det. Jag tror kanske snarare då att medlemmars avhopp beror på en negativ spiral där dom t.ex. i januari tittar på inbetalningskortet och tänker att "äsch, jag var ju ändå inte på nå´n träff förra året..." och då känns nog 400:- som en "onödig" utgift som prioriteras bort.

Man bör alltså se en sänkning som att man har rea för att locka medlemmar, snarare än att tycka att man gör det för att folk är snåla eller fattiga. Dessutom, folk ÄR kanske över lag mer i klorna på en ansträngd ekonomi nu än för 3-5 år sedan och då sparas det. 400:- är inte mycket, men man ska nog kanske inte utgå ifrån att alla medlemmar är höginkomsttagare.

En idé kanske skulle vara att NYA medlemmar får gå med för 250:- eller 300:- under en viss period? Eller kanske att ett visst antal, dom 100 första t.ex., får rabatterat pris? Eller nå´t liknande... Dvs ingen övergripande sänkning utan ett "erbjudande". Allt för att i första hand LOCKA nya medlemmar och i andra hand dra in pengar (det ena ger ju det andra på sikt om allt går som det ska!). Och har man erbjudandet endast för nyteckning av medlemskapet så finns det ju inte så mycket att förlora i nuläget heller faktiskt.

//Brådhis

_________________
Bild
-> Mina fordon: http://www.garaget.org/mypage/?user=7682 <-


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 06:13 
Offline
Medlem TPC, Sockersöt
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 12 jul 2003, 15:04
Inlägg: 3567
Ort: Bro
Kör: 850 Turbo 96:a
Namn: Jonas Svensson
TPC-medlemsnr: 0
All hail Domme!!!!
Du slår huvudet på spiken där så många gånger så det måste ha börjat blöda! ;)

En STOR förklaring till att sammanhållningen har blivit sämre tror jag är att det blir fler och fler tangentbordscowboys som säger vad dom tycker och tänker när dom sitter bakom skärmen men att komma fram till styrelsemedlemmar eller andra TPC:are på träffar och PRATA med nån....oj, det är farligt för då är man inte skyddad av skärmen längre. ;)

_________________
http://www.aik.se
Kör 850 Turbo 96:a


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 10:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 24 sep 2005, 15:17
Inlägg: 4107
Ort: Vetlanda - Småland
Kör: S60 2,4T
Namn: Marcus Karlbom
TPC-medlemsnr: 166
Då kommer ju en annan fråga upp när man diskuterar pris och gemenskap i klubben.

Rent hypotetiskt nu då:
Vi sänker medlemsavgiften till 300 kr. Det bara öser in pengar till klubben och vi dubblar antalet medlemmar från 250 till 500 på ett år.
Men alla medlemmar är lika inaktiva som nu. Är det roligt? Då känns det ju som vi bara har tagit pengar ifrån dom.
Då blir medlemmarna ett namn i ett register, och dom har ett medlemskort. Men man har inte en aning om vem dom är.
Det tycker ju inte jag är speciellt kul.

_________________
Bild
Mitt 940 Projekt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 10:54 
Offline
Avståndsbedömare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 09:04
Inlägg: 7834
Ort: Nybro
Kör: 480 Turbo, XC70 och AQ171
TPC-medlemsnr: 0
Marcus Karlbom skrev:
Då kommer ju en annan fråga upp när man diskuterar pris och gemenskap i klubben.

Rent hypotetiskt nu då:
Vi sänker medlemsavgiften till 300 kr. Det bara öser in pengar till klubben och vi dubblar antalet medlemmar från 250 till 500 på ett år.
Men alla medlemmar är lika inaktiva som nu. Är det roligt? Då känns det ju som vi bara har tagit pengar ifrån dom.
Då blir medlemmarna ett namn i ett register, och dom har ett medlemskort. Men man har inte en aning om vem dom är.
Det tycker ju inte jag är speciellt kul.


Självklart är inte det kul, men chansen att det dyker upp fler aktiva medlemmar på träffarna ökar ju markant när fler tecknar medlemskap.

Men vad är alternativet då? Att inte försöka få fler medlemmar för att man tror att alla kommer vara inaktiva?

//Brådhis

_________________
Bild
-> Mina fordon: http://www.garaget.org/mypage/?user=7682 <-


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 11:03 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 24 sep 2005, 15:17
Inlägg: 4107
Ort: Vetlanda - Småland
Kör: S60 2,4T
Namn: Marcus Karlbom
TPC-medlemsnr: 166
*Brådhis* skrev:
Marcus Karlbom skrev:
Då kommer ju en annan fråga upp när man diskuterar pris och gemenskap i klubben.

Rent hypotetiskt nu då:
Vi sänker medlemsavgiften till 300 kr. Det bara öser in pengar till klubben och vi dubblar antalet medlemmar från 250 till 500 på ett år.
Men alla medlemmar är lika inaktiva som nu. Är det roligt? Då känns det ju som vi bara har tagit pengar ifrån dom.
Då blir medlemmarna ett namn i ett register, och dom har ett medlemskort. Men man har inte en aning om vem dom är.
Det tycker ju inte jag är speciellt kul.


Självklart är inte det kul, men chansen att det dyker upp fler aktiva medlemmar på träffarna ökar ju markant när fler tecknar medlemskap.

Men vad är alternativet då? Att inte försöka få fler medlemmar för att man tror att alla kommer vara inaktiva?

//Brådhis



Jag satt ihop med Rompa på Action Meet. Och då sa jag till honom så här:
Här ute på området finns det nog 25-30 medlemmar i klubben. Men som inte kommer fram och säger hej.
Jo Stettler kom fram och snackade lite och erbjöd sina tjänster (Maciej är tyst nu)..

Ska jag vara ärlig så tror jag så här. Även att vi får fler medlemmar så kommer inte gemenskapen och aktiviteten öka. Tyvärr.
Dom vill hjälpa till hjälper till oavsett om dom är medlemmar eller.
Vi har folk som hjälper till och inte är medlemmar.. Tack till dom ni vet nog vilka ni är..

Tyvärr Danne så är det nog så här vara.. Nu verkar jag bara gnällig styrelse person som bara gnäller men verkligheten är sån här.

Folk åker nog hellre på Gatebil där får dom dricka sprit, börna, sladda och annat skoj. Dom behöver inte vara medlem i en klubb, dom behöver inte hjälpa till på träffen.
Samma gäller bilsport action meet, en dag på strippen osv..


Tack för mig!
Marcus Karlbom
Medlemsansvarig TPC

_________________
Bild
Mitt 940 Projekt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 11:27 
Offline
Avståndsbedömare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 09:04
Inlägg: 7834
Ort: Nybro
Kör: 480 Turbo, XC70 och AQ171
TPC-medlemsnr: 0
Marcus Karlbom skrev:
*Brådhis* skrev:
Marcus Karlbom skrev:
Då kommer ju en annan fråga upp när man diskuterar pris och gemenskap i klubben.

Rent hypotetiskt nu då:
Vi sänker medlemsavgiften till 300 kr. Det bara öser in pengar till klubben och vi dubblar antalet medlemmar från 250 till 500 på ett år.
Men alla medlemmar är lika inaktiva som nu. Är det roligt? Då känns det ju som vi bara har tagit pengar ifrån dom.
Då blir medlemmarna ett namn i ett register, och dom har ett medlemskort. Men man har inte en aning om vem dom är.
Det tycker ju inte jag är speciellt kul.


Självklart är inte det kul, men chansen att det dyker upp fler aktiva medlemmar på träffarna ökar ju markant när fler tecknar medlemskap.

Men vad är alternativet då? Att inte försöka få fler medlemmar för att man tror att alla kommer vara inaktiva?

//Brådhis



Jag satt ihop med Rompa på Action Meet. Och då sa jag till honom så här:
Här ute på området finns det nog 25-30 medlemmar i klubben. Men som inte kommer fram och säger hej.
Jo Stettler kom fram och snackade lite och erbjöd sina tjänster (Maciej är tyst nu)..

Ska jag vara ärlig så tror jag så här. Även att vi får fler medlemmar så kommer inte gemenskapen och aktiviteten öka. Tyvärr.
Dom vill hjälpa till hjälper till oavsett om dom är medlemmar eller.
Vi har folk som hjälper till och inte är medlemmar.. Tack till dom ni vet nog vilka ni är..

Tyvärr Danne så är det nog så här vara.. Nu verkar jag bara gnällig styrelse person som bara gnäller men verkligheten är sån här.

Folk åker nog hellre på Gatebil där får dom dricka sprit, börna, sladda och annat skoj. Dom behöver inte vara medlem i en klubb, dom behöver inte hjälpa till på träffen.
Samma gäller bilsport action meet, en dag på strippen osv..


Tack för mig!
Marcus Karlbom
Medlemsansvarig TPC


Okej! Då förstår jag hur du menade. Och ja, tyvärr så har du nog en poäng i det kanske. Men är det inte ändå värt att försöka få fler medlemmar ändå? Det KAN ju faktiskt dyka upp nya medlemmar som har ett intresse i att lära känna nya människor och/eller hjälpa till på en träff.

Eller ska man bara ge upp? Känns ju inte direkt som ett kul alternativ.

//Brådhis

_________________
Bild
-> Mina fordon: http://www.garaget.org/mypage/?user=7682 <-


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 11:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 24 apr 2005, 21:33
Inlägg: 690
Ort: Hultsfred
Kör: V70R -98, 854 T-5R -95,S60R -04, S70 GLT, Bmw M3, Bmw k1300s
Namn: Andreas R Alp
TPC-medlemsnr: 132
Jag ska iaf vara medlem även nästa år, man måste ju stötta dom få klubbarna som är kvar. Ni som inte är medlemmar tycker jag ska bli det, hur kul är det sen om det inte finns någon klubb?
Hur kul är det med gatbilar osv, tilltalar mig inte alls med en massa blandade bilmärken, Jag är volvofrälst :) En klubb som kommer försvinna vid årsskiftet är nordic85x70club, svenska85x70klubben är redan borta. Ne kom igen nu inte flera klubbar nu.
Ska försöka hanka mig iväg till årsmötet också, har tyvärr inte haft råd att ta mig till nån aktivitet i år pga av andra utgifter. Får se om det blir mantorp det är ju gratis trots allt :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 13:43 
Offline
Medlem TPC, Moderator, TPC`s Ballaste Bil 2012
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 15:19
Inlägg: 5107
Ort: Karlshamn
Kör: Volvo 945 Turbo -97 och -98
Namn: Timmy Svahn
TPC-medlemsnr: 74
Jag tror det är lite prioriteringar som gör att det blir mindre medlemmar. Alla prioriterar inte bilen lycka mycket som de gjorde innan. Jag är en av dom. Min tid går på hus och annat. Jag har inte lika mycket pengar som innan att kunna lägga på bilar då man har huset. Bor ju där själv me så min lön ska ju gå till hus o alla dess kostnader, sen blir det bara några småören kvar till bilen. Intresset för mig med bilar oxå har försvunnit en del med åren.

Sen det där någon skrev att det är folk som kör runt med tpc dekaler och burnar. Det är ju sådant som är med de flesta klubbar även, gtiklubben, nordicR osv förutom då kanske posche. För det har ju inte de flesta ungdomarna råd med. Nu går det ju att köpa billiga turbo bilar som första bil. Sen tror jag de flesta går över till japanska bilar eller bmw. De är ju de som är populära på andra träffar där bilar blandas. Då förlorar man en del medlemmar tror jag.

Intresset nu som man ser ute är ju Drifting om man vill de eller ej. Det är kanske därför det är så mycket bilar som kör på Gatebil då det kostar mer än på tex Tpc banträffar. Jag vet många som har riktigt potenta bilar som skulle kunna gå med i Tpc bara för att vara med på banträffarna men inte gör det pga av att det inte får driftas på bana. Drifta runt några koner på en parkering är inte samma sak.

Så för att få fler medlemmar är en svårt nöt att knäcka

_________________
Bild
http://www.garaget.org/akke | TPC Ballaste Bil 2012
2:a Vallåkra 2007 | 3:a Vallåkra 2012


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 15:57 
Offline
Suppleant TPC

Blev medlem: tor 31 mar 2005, 16:17
Inlägg: 959
Ort: Skokloster
Kör: S72 Daytona T5
Namn: Danne Engberg
TPC-medlemsnr: 5
Kan säga att redan innan jag slutade i styrelsen så gjodes en undersökning i samband med Elmia och körningen på säve vill jag minnas och det som kom fram att folk ville ha var något dom kunde ta på osv dvs en klubbtidning för att känna samhörighet.
Efter att TPC slutatde med klubbtidningen så sjönk medlemsantalet drastiskt. Forumet kunde man ju vara med på gratis och träffarna var ju likadant.
Man betalde lite mer som icke medlem men annars så var det samma.
Rabatterna var ju en liten del men ändå inget man kunde "ta" på.
Nu så är det säkert inte bara att klubbtidningen som gjort att klubben hamnat där den är men personligen tror jag
det är en stor bidragande faktor i det hela.
500 kr är kanske inte mycket i det hela stora men när man inte får något konkret mer än ett medlemskort
så tror jag många tycker att det är skitsamma.
Vi sålde in klubben på mässor och träffar genom att visa medlemstidningen o berätta mer ingående om klubben
och det var många som tog fram plånboken efter det.
Tyvärr så tror jag att TPC kommer tappa mer medlemmar efter höjningen då den inte gör mer för den individiella medlemmen.
Att allt går upp i pris är en "dålig" ursäkt. 200 klubben hade 300 genom sina 7 år när den fanns och det räckte till träffar och klubbtidning.
Fler volvoklubbar ligger på 250 kr om året och går runt utan problem. Se Amazon o pv klubben som ger ut 5 tidningar om året.

För att dra en pararell som kanske är fel. Se blocket när det kom. Gratis att annonsera , sen kom 20 kr. 50 kr. 75 kr o nu över 100 kr för att annonsera.
Att köra en tvärtom historia blir väldigt svårt. Höja för att sen sänka.

2004 var det 300kr. 400 kr kom med på det sista årsmötet jag var med på o det var 2008 eller 2009.

Nej locka fler medlemmar med lägre pris , ge dom något konkret o sen höja när dom känner gemenskapen tror jag mer på. Det har funkat förr.

Hoppas styrelsen vänder trenden. Önskar er all lycka till

// Danne


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 18:58 
Offline
Medlem TPC, Sockersöt
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 12 jul 2003, 15:04
Inlägg: 3567
Ort: Bro
Kör: 850 Turbo 96:a
Namn: Jonas Svensson
TPC-medlemsnr: 0
Största problemet med en klubbtidning är att nån ska göra den också, åtskilliga försök har gjorts under dom åren jag varit med och intresset att få en klubbtidning finns säkert, men intresset att hjälpa till så att en klubbtidning tillkommer är det sämre med. ;)

Man återkommer hela tiden till grundproblemet enligt mig, folk vill ha och ha men inget ge eller göra för att få det. ;)

_________________
http://www.aik.se
Kör 850 Turbo 96:a


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 19:41 
Offline
Medlem TPC, Moderator, TPC`s Ballaste Bil 2012
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 15:19
Inlägg: 5107
Ort: Karlshamn
Kör: Volvo 945 Turbo -97 och -98
Namn: Timmy Svahn
TPC-medlemsnr: 74
Synd det där på klubbtidning. Det var ju en riktig trevlig läsning man fick hem i brevlådan :thumbup:

_________________
Bild
http://www.garaget.org/akke | TPC Ballaste Bil 2012
2:a Vallåkra 2007 | 3:a Vallåkra 2012


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 20:38 
Offline
Suppleant TPC

Blev medlem: tor 31 mar 2005, 16:17
Inlägg: 959
Ort: Skokloster
Kör: S72 Daytona T5
Namn: Danne Engberg
TPC-medlemsnr: 5
Om intresset och ekonomin finns kan jag ta på mig att göra en klubbtidning 8)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 20:52 
Offline
Pokalmisshandlare

Blev medlem: ons 02 jun 2004, 16:15
Inlägg: 3047
Ort: Fjällbacka
Kör: volvo 945-92 turbo, volvo v70 TDI -99
Namn: Kristoffer Hansson
TPC-medlemsnr: 2831
volvo240tic skrev:
Om intresset och ekonomin finns kan jag ta på mig att göra en klubbtidning 8)

du får gärna kolla lite va det skulle kosta... intresse finns absolut....

_________________
sponsorer:
http://www.L-M-R.se små modifieringar stora resultat

http://www.abswheels.se fina fälgar till bra priser


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 21:06 
Offline
Medlem TPC, Moderator, TPC`s Ballaste Bil 2012
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 15:19
Inlägg: 5107
Ort: Karlshamn
Kör: Volvo 945 Turbo -97 och -98
Namn: Timmy Svahn
TPC-medlemsnr: 74
Ja intresset finns garanterat

_________________
Bild
http://www.garaget.org/akke | TPC Ballaste Bil 2012
2:a Vallåkra 2007 | 3:a Vallåkra 2012


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 22:34 
Offline
Rejsande polacken
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 27 aug 2003, 11:39
Inlägg: 4183
Ort: Göteborg
Kör: Volvo 850 T5 mest på banan så klart , Volvo850R
TPC-medlemsnr: 0
Tiny skrev:
En STOR förklaring till att sammanhållningen har blivit sämre tror jag är att det blir fler och fler tangentbordscowboys som säger vad dom tycker och tänker när dom sitter bakom skärmen men att komma fram till styrelsemedlemmar eller andra TPC:are på träffar och PRATA med nån....oj, det är farligt för då är man inte skyddad av skärmen längre. ;)

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Du har så djävla rätt i ditt inlägg Tiny :thumbup: Jag har fått skit från några här på forumet för diverse inlägg men när man träffar dom öga mot öga på nån träff så tittar dom ner i marken och vågar inte äns säga Hej :thumbdown:

_________________
Bild
http://www.turbocenter.se/ = För bästa effekt
Sponsor- http://www.l-m-r.se/ = Endast det bästa är nog


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 22:36 
Offline
Suppleant TPC

Blev medlem: tor 31 mar 2005, 16:17
Inlägg: 959
Ort: Skokloster
Kör: S72 Daytona T5
Namn: Danne Engberg
TPC-medlemsnr: 5
Kristoffer Hansson skrev:
volvo240tic skrev:
Om intresset och ekonomin finns kan jag ta på mig att göra en klubbtidning 8)

du får gärna kolla lite va det skulle kosta... intresse finns absolut....


En tidning på 250 kopior och ca 24 sidor går på 6000-6500 kr + utskick


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 22:43 
Offline
Rejsande polacken
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 27 aug 2003, 11:39
Inlägg: 4183
Ort: Göteborg
Kör: Volvo 850 T5 mest på banan så klart , Volvo850R
TPC-medlemsnr: 0
Akke skrev:

Intresset nu som man ser ute är ju Drifting om man vill de eller ej. Det är kanske därför det är så mycket bilar som kör på Gatebil då det kostar mer än på tex Tpc banträffar. Jag vet många som har riktigt potenta bilar som skulle kunna gå med i Tpc bara för att vara med på banträffarna men inte gör det pga av att det inte får driftas på bana. Drifta runt några koner på en parkering är inte samma sak.



Om du tittar på Gatubil så åker folk dit för att supa sig fulla på kvällen , kolla nakna brudar och sedan ligga i nån buske och spy halva natten för att på morgonen sätta sig halvfulla i bilen och "Drifta" som du tycker vilket i mina ögon är att svina på banan för att i nästa stund vara ute i gräset och harva runt halva banan vilket imponerar på dom yngre kanske som tycker att det är häftigt . Vänta bara den dagen det händer en allvarlig olycka och dom kommer på att föraren har varit halvfull , ja då är det slut med Gatubil .Och ja jag känner många som åker dit för att göra det jag just skrev bara för att det är så fritt och ingen har koll på nått

_________________
Bild
http://www.turbocenter.se/ = För bästa effekt
Sponsor- http://www.l-m-r.se/ = Endast det bästa är nog


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 10 aug 2011, 23:46 
Offline
Medlem TPC, Moderator, TPC`s Ballaste Bil 2012
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 15:19
Inlägg: 5107
Ort: Karlshamn
Kör: Volvo 945 Turbo -97 och -98
Namn: Timmy Svahn
TPC-medlemsnr: 74
Ja det söp rätt friskt dagen innan mantorp oxå har jag hört. Samma sak där. Gubbar i din ålder ;) och äldre kör seriös drifting oxå, så däckrök imponerar på dem oxå, inte bara yngre :D

Att du kalla det svina är för att du är Drifting hatare :wave: ;)

_________________
Bild
http://www.garaget.org/akke | TPC Ballaste Bil 2012
2:a Vallåkra 2007 | 3:a Vallåkra 2012


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 11 aug 2011, 01:36 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 30 okt 2010, 18:20
Inlägg: 2
Kör: Volvo V50 T5
Namn: Kenneth Eriksson
TPC-medlemsnr: 168
Hej..

Är själv ny här för i år men har varit med i andra klubbar under åren och har sett samma trend där. sen de Domme sa håller jag helt klar med om. Folk blir äldre de som var med i början av 2000 talet har idag familj, hus. Dessa saker är inte biligt.
Har själv bara varit med på en träff i år men hoppas kunna komma till mantorp om tiden finns.


Sen det där med en tidning låter bra men läser man denna så finns det redan en
http://turboperformanceclub.com/Medlems ... fault.aspx

Kanske dags att redigera den lite.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 11 aug 2011, 06:53 
Offline
Rejsande polacken
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 27 aug 2003, 11:39
Inlägg: 4183
Ort: Göteborg
Kör: Volvo 850 T5 mest på banan så klart , Volvo850R
TPC-medlemsnr: 0
Akke skrev:
Ja det söp rätt friskt dagen innan mantorp oxå har jag hört. Samma sak där. Gubbar i din ålder ;) och äldre kör seriös drifting oxå, så däckrök imponerar på dem oxå, inte bara yngre :D



Har jag hört med och vi har förklarar våran syn på saken dagen efter för alla som var där ( själv var jag inte där dagen innan ) sen om dom är gubbar eller inte vet jag inte ;) Tycker man att folk i 30 års ålder är det så :roll:
Vet att det finns äldre som driftar seriöst med , känner några själv :wave:


Citat:
Att du kalla det svina är för att du är Drifting hatare :wave: ;


Jag är ingen hatare tro mig ( tycker det är bra att folk håller på med det , annars hade det varit för många på banträffarna ;) ) Jag har en annan syn på saken bara :wave:

_________________
Bild
http://www.turbocenter.se/ = För bästa effekt
Sponsor- http://www.l-m-r.se/ = Endast det bästa är nog


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 11 aug 2011, 06:55 
Offline
Rejsande polacken
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 27 aug 2003, 11:39
Inlägg: 4183
Ort: Göteborg
Kör: Volvo 850 T5 mest på banan så klart , Volvo850R
TPC-medlemsnr: 0
volvo240tic skrev:
Kristoffer Hansson skrev:
volvo240tic skrev:
Om intresset och ekonomin finns kan jag ta på mig att göra en klubbtidning 8)

du får gärna kolla lite va det skulle kosta... intresse finns absolut....


En tidning på 250 kopior och ca 24 sidor går på 6000-6500 kr + utskick



Nu pratar vi i färg eller ?

_________________
Bild
http://www.turbocenter.se/ = För bästa effekt
Sponsor- http://www.l-m-r.se/ = Endast det bästa är nog


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 11 aug 2011, 11:18 
Offline
Suppleant TPC

Blev medlem: tor 31 mar 2005, 16:17
Inlägg: 959
Ort: Skokloster
Kör: S72 Daytona T5
Namn: Danne Engberg
TPC-medlemsnr: 5
ja det är i färg men det diffar inte många 100 extra jämnförbart med gråskala. jag använde mig av samma tryckeri som TPC gjorde när 200 klubben var aktiv. Men känner någon en tryckare går det säkert att få ner priset mer. Men 200 klubben hade 250 medlemmar som mest o hade råd med 3 tidningar om året utan problem men det fanns aldrig material för att få ut 3 tidningar. Man slipper momsen som idiell förening.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 11 aug 2011, 13:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 24 sep 2005, 15:17
Inlägg: 4107
Ort: Vetlanda - Småland
Kör: S60 2,4T
Namn: Marcus Karlbom
TPC-medlemsnr: 166
volvo240tic skrev:
ja det är i färg men det diffar inte många 100 extra jämnförbart med gråskala. jag använde mig av samma tryckeri som TPC gjorde när 200 klubben var aktiv. Men känner någon en tryckare går det säkert att få ner priset mer. Men 200 klubben hade 250 medlemmar som mest o hade råd med 3 tidningar om året utan problem men det fanns aldrig material för att få ut 3 tidningar. Man slipper momsen som idiell förening.


Hansson kollade med dom som gjorde almanackan, dom skulle ha 4-5 inkl kuvert.

_________________
Bild
Mitt 940 Projekt


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 142 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012


eXTReMe Tracker