Turbo Performance Club - Volvoforum

Klubben som värnar om Volvo med turbo under huven!
Aktuellt datum och tid: tor 28 mar 2024, 23:05

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Kategoriregler


Klicka här för att visa kategorireglerna



Ny tråd Svara på tråd  [ 142 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: fre 27 jan 2012, 14:13 
Offline
Medlem TPC 2014

Blev medlem: fre 28 apr 2006, 20:05
Inlägg: 3393
Ort: Nybro
Kör: S60 D5-R Helst på bana.
TPC-medlemsnr: 138
Samtidigt är det så att "Vi" som jobbar med de här bitarna är inte särskilt många.
För att lyckas vända på det här och få till något bra så vill det till att medlemmarna investerar lite tid i att faktiskt komma på någon eller några träffar och bidra till gemenskapen.

Jag blir jätteglad varje gång jag pratar med en medlem jag aldrig pratat med innan. Det är jättekul att lära känna människor med liknande intressen. Så kom på våra träffar och våga gå fram och prata med någon du inte känner.

:wave:

_________________
Bild

Min oljebrännare: http://www.garaget.org/?car=29090 http://www.gatbilar.se/car.php?car=9327
Förädling pågår: viewtopic.php?t=168018


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 05 feb 2012, 23:46 
Offline

Blev medlem: tor 17 jun 2010, 16:10
Inlägg: 4
En tanke som slog mig är att alla har olika behov, vissa människor har fullt upp med sina liv och hinner inte med träffar och bankörningar.. Vissa spenderar knappt nån tid bakom datorn osv.

En idé är att kanske ha olika medlemskapsnivåer? låt oss ponera att

250-300kr, för de som enkom är intresserade av forumet och vill ta del av all matnyttig information
400kr, för de som vill åt forumets låsta delar, men även kunna nyttja klubbens rabatter
500kr, för de som har för ambition att komma på träffar i kombinationen med forum och rabatter.

De som inte är fullvärdiga medlemmar, kan kanske betala en smärre avgift för att deltaga i vissa evenemang.

Personligen tycker jag inte det skall behövas, tycker inte 500kr är något att bråka om, men för att locka tillbaka folk så kanske man kan erbjuda en potentiell medlem förmåner som motsvarar den årsavgiften de betalar, självklart med möjligheten att när som helst under året kunna "uppgradera" när dom inser att det lönar sig betala 200kr för all inclusive på Mantorp etc, eller att ferrita systemet blir billigare även om man betalar in ett par hundringar till.

Mvh
Mani "Manne" Cheraghi
-Nybliven medlem


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån 06 feb 2012, 01:35 
Offline
Medlem TPC 2014

Blev medlem: fre 28 apr 2006, 20:05
Inlägg: 3393
Ort: Nybro
Kör: S60 D5-R Helst på bana.
TPC-medlemsnr: 138
Bra idéer. Vi tittar på lite olika idéer för att se i vi kan göra det mer attraktivt att bli medlem.

_________________
Bild

Min oljebrännare: http://www.garaget.org/?car=29090 http://www.gatbilar.se/car.php?car=9327
Förädling pågår: viewtopic.php?t=168018


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån 06 feb 2012, 11:26 
Offline
Medlemsansvarig TPC
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 23 sep 2011, 03:09
Inlägg: 236
Ort: Västerås
Kör: Volvo V50 T5 AWD -06
TPC-medlemsnr: 122
Kjell_Timell skrev:
En tanke som slog mig är att alla har olika behov, vissa människor har fullt upp med sina liv och hinner inte med träffar och bankörningar.. Vissa spenderar knappt nån tid bakom datorn osv.

En idé är att kanske ha olika medlemskapsnivåer? låt oss ponera att

250-300kr, för de som enkom är intresserade av forumet och vill ta del av all matnyttig information
400kr, för de som vill åt forumets låsta delar, men även kunna nyttja klubbens rabatter
500kr, för de som har för ambition att komma på träffar i kombinationen med forum och rabatter.

De som inte är fullvärdiga medlemmar, kan kanske betala en smärre avgift för att deltaga i vissa evenemang.

Personligen tycker jag inte det skall behövas, tycker inte 500kr är något att bråka om, men för att locka tillbaka folk så kanske man kan erbjuda en potentiell medlem förmåner som motsvarar den årsavgiften de betalar, självklart med möjligheten att när som helst under året kunna "uppgradera" när dom inser att det lönar sig betala 200kr för all inclusive på Mantorp etc, eller att ferrita systemet blir billigare även om man betalar in ett par hundringar till.

Mvh
Mani "Manne" Cheraghi
-Nybliven medlem

Jag tycker det lät som en bra idé. Jag har tänkt på lite samma sak. Det kostar till exempel att driva forum/server och till exempel 100kr/år för att kunna skriva på forumet borde de flesta ha råd med. Betalar man på denna nivån så tycker jag dock att man även ska få tillgång till de låsta delarna på forumet. Läsa de öppna delarna tycker jag fortfarande ska vara fritt.

400kr/år för att få tillgång till rabatter är också prisvärt, eftersom det ganska snabbt betalar tillbaka sej om man ska serva eller renovera bilen.

Jag förstår att det är dyrt för klubben att arrangera en bankörning och om man senare under året kommer på att man vill åka på bana, så tycker jag att det ska gå att uppgradera sitt medlemskap när som helst under året (och betala in resterande summa antingen på plats vid banträffen eller i förväg på sedvanligt sätt).

Jag antar att klubbbutiken är till för medlemmarna och är ett sätt att skapa gemenskap (snarare än att tjäna pengar) och därför tycker jag även att butiken endast ska vara tillgänglig för betalande medlemmar (dock ej de som endast har ett forumkonto med skrivrättigheter, billigaste nivån).
På det viset kanske vi undviker att icke-medlemmar gör "dålig reklam" för klubben? Jag tänker på ungdomar (utan att betala medlemskap) som köper en häftig dekal och klistrar på framrutan och sedan burnar och leker på gatorna så att folk blir irreterade, men det kanske inte är ett problem i dagsläget?

_________________
// Anders "Hagge" Häggström

Jag äger min egen Volvo, inte banken och inte mamma.

Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån 06 feb 2012, 22:59 
Offline
Suppleant TPC

Blev medlem: tor 31 mar 2005, 16:17
Inlägg: 959
Ort: Skokloster
Kör: S72 Daytona T5
Namn: Danne Engberg
TPC-medlemsnr: 5
ska komma med en åsikt. Jag satt i styrelsen mellan 1999-2008 , vi har provat med olika nivåer på medlemskap förut.
det är ett rent helvete för den som är medlemsansvarig att hålla reda på det där och lika illa är det på träffar osv försöka separera olika medlemsnivåer.Tror mer på att hålla på 300 kr rakt ut och se till att folk får ett utskick , något att hålla i. Behöver kanske inte vara något så stort som en tidning men kanske ett medlemsblad ett par ggr om året.

Men först och främst så måste medlemmarna hjälpa styrelsen o driva klubben.
Anledningen till att 200klubben lades ner i årskiftet var just att vi var 2-3 som försökte driva klubben de senaste 3 åren.
Det är inte hållbart.

Hoppas de lyckas med de "nya" tpc.

// Danne Engberg


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre 10 feb 2012, 10:01 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 sep 2005, 11:50
Inlägg: 812
Ort: Rosvik
Kör: 2007 BMW X3 3.0SD-1994 Volvo 460 T5 AWD
Namn: Swede
TPC-medlemsnr: 0
Här kommer lite av mina funderingar och förslag.

Jag har ingen Volvo längre, jag får i stort sett samma rabatter som TPC medlemskap genom mitt eget företag, jag har varken tid eller är intresserad av bankörning eller annan typ av körning eller träffar så varför skulle jag betala 500:- för ingenting?
Någon kanske säger för att stödja klubben, jo det låter ju fint och det skulle jag nog också göra om jag var grundare eller varit med och grundat klubben från dag ett. Men som en vanlig dödlig så tycker jag personligen att dom 500:- som medlemskap kostar för ingenting kan jag lika gärna spola ner i toaletten vilket skulle ge mig lika mycket tillbaka.

Mina förlag för att öka på medlemskapet och få in mer pengar till klubben är följande:

1. Två olika medlemskap, ett som fullvärdig medlem (300) och ett som stödmedlem (150). Fullvärdig medlem har tillgång till allting men stödmedlem får bara tillgång till forumet men alla delar av forumet (eventuellt kan en enda kategori vara låst till fullvärdig medlem, men forumet skall i huvudsak inte vara speciellt särskiljande mellan dom olika medlemskapen).

2. Forummedlemmar som varken är fullvärdiga eller stödmedlemmar skall få mycket begränsad tillgång till forumet, då tror jag man kommer ifrån alla som inte vill betala 500:- (300) för forumets information och kunskap när dom kan få den gratis. Dom som verkligen behöver hjälp tror jag är villig att betala 150:- för att få tillgång till all information och hjälp som finns i forumet (jag skulle gärna betala 150:- / år bara för att få den tillgången fast jag inte har en Volvo, om man inte räknar med FL 6'an hahah).

3. Ett annat förslag är att kanske begränsa klubbens sträckning lite mera, klubben heter ju faktiskt Turbo Performance Club. Varför då inte reglera så att man måste ha en turbobil för att vara medlem både i klubben och på forumet, som det är idag kan ju fjortisen Kalle med sin gamla rostiga 140 DL bli medlem och göra klubben till åtlöje på forumet eller vid träffar och vid korvkiosken. Jag tror att om man har större begränsningar inom klubben och forumet så kanske man kan höja upp statusen på TPC och få fler medlemmar som är seriösare?

Personligen tycker jag också att alla som hjälper till skall få en morot genom fritt medlemskap under det år dom är aktiva, det gäller inte bara styrelsen utan även moderatorer och eventuella funktionärer till träffar eller bankörning. Men den moroten kommer självklart med villkoret att man hjälper till under hela året, annars tappar man det fria medlemskapet när som helst.

Har läst tidigare inlägg att ingen vill hjälpa till på träffar och bankörningar, tacka fan för det varför betala 500:- i årsavgift för att sedan jobba gratis åt klubben? Ärligt talat hur många i styrelsen tror att det fungerar i dagens stressiga samhälle?

Någon skrev också att låta medlemmarna bestämma vilka aktiviteter som skall utföras för att på så sätt locka fler medlemmar, svaret blev att det var postat i medlemsdelen men ingen hade några synpunkter.
Om man vill få fler medlemmar så skall ju självklart såna frågor läggas i en allmän del av forumet. I medlemsdelen finns ju redan betalande medlemmar, vill man få fler medlemmar så måste man nå ut till dom som inte är medlemmar. Lägga upp förslag på vad klubben skall ha för aktiviteter skall, tycker jag, läggas upp i en allmän del så att icke medlemmar kan se vilka aktiviteter som kanske kommer att utföras under året och på så sätt bli medlem i klubben för att kunna medverka på den eller de aktiviteter som är intressanta för en icke medlem.

Jag har fått den uppfattningen att klubben försöker styra dom flesta aktiviteter mot bankörning kontra annan körning eftersom styrelsemedlemmarna är mest intresserad av denna aktivitet, rätta mig om jag har fel.
Men hypotetiskt om man räknar att man har 50 st betalande medlemmar som vill köra bankörning och 200 icke betalande medlemmar som vill köra dragracing, vilken väg skall man då ta?
Om man ordnar ett lagligt street race på gatan, kan väl inte kosta så mycket, och på så sätt får 200 nya eller fler medlemmar eller skall man ordna ett banrace med dom nuvarande 50 medlemmarna? (Bärgningsbil kan jag ställa upp med gratis för klubben men eventuella bilar som måste bärgas får bilägaren stå för kostnaden)
En annan aspekt är att det kommer betydligt fler åskådare till ett lagligt street race på gatan än till en bankörning som är bara för medlemmar, dessa åskådare är potensiella medlemmar till klubben vilket i sin tur genererar mer pengar till klubben.

Finns ju nu även en bana i Tierp, vad det kostar vet jag inte.

Såna här frågor får man svar på om man går ut i den allmänna delen av forumet och inte bara i medlemsdelen.

Mina 2 cent, kommer säkert på fler förslag senare.

Ps. Jag försökte få till att samåka till årsmötet och ta upp detta på mötet men hittade ingen att samåka med tyvärr. Nu har jag sagt upp medlemskapet och moderatordelen för jag tyckte inte att det var värt att betala 500:- för att få jobba gratis åt klubben, jag hade gärna fortsatt att hjälpa klubben som moderator eller med annat men tyvärr har jag inte lust att betala ur egen ficka för att hjälpa till.

Med det sagt inget ont om TPC utan bara mina egna tankar och hur jag resonerar om min egna tid och vad den är värd i dagen samhälle som egen företagare.

_________________
Mvh, Eric Hjelte aka swede
-----------------------------------------------------------
Automat AW50-42 Expert


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 12 feb 2012, 11:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 17 jan 2005, 19:41
Inlägg: 5158
Ort: 08
Kör: V70 sugis -01 & Caddy -10
Namn: Inte Glenn iaf
TPC-medlemsnr: 78
Ja det var ju en del som Erik skrev.


Lite snabbar reflektioner på det.
Jag är inte heller volvoägare längre men jag vet att det finns en "vi" känsla, en samhörighet som gör att jag vill vara kvar. Den samhörigheten är inte lika stor idag som för några år sen men det kan ju inte vara omöjligt att komme till den punkten igen.

Jag ser inte medlemsavgiften som något jag köper, en produkt utan ett bidrag till verksamheten. Men så är det väl med allt idag, alla är så jävla gnidna att dem glömmer vad de har betalat för och varför.

Man behöver inte äga en volvoturbo för att få vara medlem, folk byter bilar mer än en gång i livet. Dock har klubben det som ett krav på utställningsträffarna att det skall vara en volvo iaf med eller utan turbo.

På frågan om 200 icke medlemmar skall bestämma mer än 50 betalande medlemmar. Behöver jag ens besvara en så dum fråga? Det är ju de 50 som äger klubben!
Sen kan man se till icke medlemmarnas åsikt, vad vill "folket" ha men dem skall aldrig bestämma, ALDRIG!

Betala 500:- för att sen jobba gratis? En sån syn på det hela kan jag bara beklaga (se mitt andra stycke i inlägget igen). De 500:- betalar mer en en liten del i bankörningarna, i de flesta fall bär sig bankörningarna själva. Med att någon går back en annan går plus och även +/- 0. Klubben har ett förråd som kostar strax under tusen lappen i månaden i sthlm, ett förråd som vi försöker bli av med asap.

Strippenkörning för 3 medlemmar och resterande besökare icke medlemmar? Vad säger medlemmarna som då betalade 400:- om året på den tiden?

Nä söndag morgon med lite efterhäng från gårkvällen kalas kvar i huvudet orkar jag inte skriva mer.

Hej på Er

_________________
V70 T5 Vi är inte aik

Min mamma ägde inte min v70


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 12 feb 2012, 12:06 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 24 sep 2005, 15:17
Inlägg: 4107
Ort: Vetlanda - Småland
Kör: S60 2,4T
Namn: Marcus Karlbom
TPC-medlemsnr: 166
Eric Hjelte skrev:
1. Två olika medlemskap, ett som fullvärdig medlem (300) och ett som stödmedlem (150). Fullvärdig medlem har tillgång till allting men stödmedlem får bara tillgång till forumet men alla delar av forumet (eventuellt kan en enda kategori vara låst till fullvärdig medlem, men forumet skall i huvudsak inte vara speciellt särskiljande mellan dom olika medlemskapen).


Mitt svar är nej.
Blir krångligt för den som ska sitta och ha hand om det. Och som danne skrev innan så har det testats.
Varför ska folk hänga upp sig på forumet. Det är ju bara en liten del av klubb verksamheten.

Eric Hjelte skrev:
2. Forummedlemmar som varken är fullvärdiga eller stödmedlemmar skall få mycket begränsad tillgång till forumet, då tror jag man kommer ifrån alla som inte vill betala 500:- (300) för forumets information och kunskap när dom kan få den gratis. Dom som verkligen behöver hjälp tror jag är villig att betala 150:- för att få tillgång till all information och hjälp som finns i forumet (jag skulle gärna betala 150:- / år bara för att få den tillgången fast jag inte har en Volvo, om man inte räknar med FL 6'an hahah).


Som ovan.

Eric Hjelte skrev:
3. Ett annat förslag är att kanske begränsa klubbens sträckning lite mera, klubben heter ju faktiskt Turbo Performance Club. Varför då inte reglera så att man måste ha en turbobil för att vara medlem både i klubben och på forumet, som det är idag kan ju fjortisen Kalle med sin gamla rostiga 140 DL bli medlem och göra klubben till åtlöje på forumet eller vid träffar och vid korvkiosken. Jag tror att om man har större begränsningar inom klubben och forumet så kanske man kan höja upp statusen på TPC och få fler medlemmar som är seriösare?


Kan hålla med dig lite där. Ger dålig reklam när kidsen gör så här.
Dock så ska vi nog säga att medelåldern i klubben är betydligt högre än 20.

Eric Hjelte skrev:
Personligen tycker jag också att alla som hjälper till skall få en morot genom fritt medlemskap under det år dom är aktiva, det gäller inte bara styrelsen utan även moderatorer och eventuella funktionärer till träffar eller bankörning. Men den moroten kommer självklart med villkoret att man hjälper till under hela året, annars tappar man det fria medlemskapet när som helst.


Varför det?
Är du medlem i en idrottsförening som ska anordna en längdskid tävling. Så kanske du får lite fika när dagen är slut. Skulle jag va medlem i HV71 får jag gå på gratis ishockey matcher då? NEJ!!!

Eric Hjelte skrev:
Har läst tidigare inlägg att ingen vill hjälpa till på träffar och bankörningar, tacka fan för det varför betala 500:- i årsavgift för att sedan jobba gratis åt klubben? Ärligt talat hur många i styrelsen tror att det fungerar i dagens stressiga samhälle?


Jag tror du är ute och cyklar Eric. Det är en klubb inget företag. Men du verkar ha svårt att se skillnad på det. Nu är jag irreterad!!
Har man intresse för klubbverksamheten så har man. Jag sitter inte i styrelsen i år men jag åker med ett leende på läpparna när vi ska till knutstorp i sommar och sitta flaggvakt. GRATIS!!!


Eric Hjelte skrev:
Jag har fått den uppfattningen att klubben försöker styra dom flesta aktiviteter mot bankörning kontra annan körning eftersom styrelsemedlemmarna är mest intresserad av denna aktivitet, rätta mig om jag har fel.


Du har mer än fel. Har du sett träffkalendern. Den ligger på hemsidan. Kolla hur många bankörningar vi har i år!! 2 st.
Jag länkar till den: Träffkalender


Eric Hjelte skrev:
Men hypotetiskt om man räknar att man har 50 st betalande medlemmar som vill köra bankörning och 200 icke betalande medlemmar som vill köra dragracing, vilken väg skall man då ta?


Gissa! Medlemmarna bestämmer.

Allt från mig.
Jag kommer ställa upp och jobba gratis åt klubben. Jag kräver inte ens soppa ersättning när jag har kört räddningsbil en dag på en bankörning.
Jag tycker detta är kul och då ställer man upp.

_________________
Bild
Mitt 940 Projekt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 12 feb 2012, 16:30 
Offline
Avståndsbedömare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 09:04
Inlägg: 7834
Ort: Nybro
Kör: 480 Turbo, XC70 och AQ171
TPC-medlemsnr: 0
Marcus Karlbom skrev:
Varför ska folk hänga upp sig på forumet. Det är ju bara en liten del av klubb verksamheten.


Jag måste bara få flika in att just det där har sagts i alla år (iaf sedan 2003 när jag gick med), men faktum kvarstår: Forumet är och har alltid varit en mycket stor del av klubben ur medlemmarnas synvinkel. Både vad det gäller gemenskap och kunskap. Tiden folk spenderar på forumet är MYCKET större än den dom spenderar på träffar.

Så även om kanske styrelsen anser att det är en liten del, så är det faktiskt ändå den del som till störst del "håller ihop" klubben.

//Brådhis

_________________
Bild
-> Mina fordon: http://www.garaget.org/mypage/?user=7682 <-


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre 17 feb 2012, 23:49 
Offline
Suppleant TPC

Blev medlem: tor 31 mar 2005, 16:17
Inlägg: 959
Ort: Skokloster
Kör: S72 Daytona T5
Namn: Danne Engberg
TPC-medlemsnr: 5
*Brådhis* skrev:
Marcus Karlbom skrev:
Varför ska folk hänga upp sig på forumet. Det är ju bara en liten del av klubb verksamheten.


Jag måste bara få flika in att just det där har sagts i alla år (iaf sedan 2003 när jag gick med), men faktum kvarstår: Forumet är och har alltid varit en mycket stor del av klubben ur medlemmarnas synvinkel. Både vad det gäller gemenskap och kunskap. Tiden folk spenderar på forumet är MYCKET större än den dom spenderar på träffar.

Så även om kanske styrelsen anser att det är en liten del, så är det faktiskt ändå den del som till störst del "håller ihop" klubben.

//Brådhis


Forumet är den största delen av klubben för själva klubben sett utåt så är den inte så "aktiv" mellan okt-april


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 18 feb 2012, 17:38 
Offline
Sponsoransvarig TPC, Duracellkaninen

Blev medlem: mån 24 aug 2009, 17:10
Inlägg: 85
Kör: V70R AWD
Namn: Bias
TPC-medlemsnr: 0
volvo240tic skrev:
*Brådhis* skrev:
Marcus Karlbom skrev:
Varför ska folk hänga upp sig på forumet. Det är ju bara en liten del av klubb verksamheten.


Jag måste bara få flika in att just det där har sagts i alla år (iaf sedan 2003 när jag gick med), men faktum kvarstår: Forumet är och har alltid varit en mycket stor del av klubben ur medlemmarnas synvinkel. Både vad det gäller gemenskap och kunskap. Tiden folk spenderar på forumet är MYCKET större än den dom spenderar på träffar.

Så även om kanske styrelsen anser att det är en liten del, så är det faktiskt ändå den del som till störst del "håller ihop" klubben.

//Brådhis


Forumet är den största delen av klubben för själva klubben sett utåt så är den inte så "aktiv" mellan okt-april



Det ska det bli ändring på! :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 19 feb 2012, 02:03 
Offline
Medlemsansvarig TPC
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 23 sep 2011, 03:09
Inlägg: 236
Ort: Västerås
Kör: Volvo V50 T5 AWD -06
TPC-medlemsnr: 122
Bias skrev:
volvo240tic skrev:
*Brådhis* skrev:
Marcus Karlbom skrev:
Varför ska folk hänga upp sig på forumet. Det är ju bara en liten del av klubb verksamheten.


Jag måste bara få flika in att just det där har sagts i alla år (iaf sedan 2003 när jag gick med), men faktum kvarstår: Forumet är och har alltid varit en mycket stor del av klubben ur medlemmarnas synvinkel. Både vad det gäller gemenskap och kunskap. Tiden folk spenderar på forumet är MYCKET större än den dom spenderar på träffar.

Så även om kanske styrelsen anser att det är en liten del, så är det faktiskt ändå den del som till störst del "håller ihop" klubben.

//Brådhis


Forumet är den största delen av klubben för själva klubben sett utåt så är den inte så "aktiv" mellan okt-april



Det ska det bli ändring på! :D


Ja, varför hänger vi på forumet vintertid? Vi kan ju ha garageträffar och mekarträffar och sånt roligt! :roll:

_________________
// Anders "Hagge" Häggström

Jag äger min egen Volvo, inte banken och inte mamma.

Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 19 feb 2012, 08:48 
Offline
Hedersmedlem TPC
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 12 jul 2003, 15:30
Inlägg: 4258
Ort: Stockholm/Stenhamra
Kör: V70N T5
TPC-medlemsnr: 51
Anders Haggstrom skrev:
Ja, varför hänger vi på forumet vintertid? Vi kan ju ha garageträffar och mekarträffar och sånt roligt! :roll:



Sånt har vi varje år men inte i klubbens regi utan medlemmarna fixar det... bowlingkväll, kryssning, grillkväll, mek, restaurangbesök, iskörning, spontanträff med vinterbilar osv. osv.
Är inte hugget i sten att det måste vara bilrelaterat, det är kul att träffa alla ändå... det blir både nya och gamla ansikten på dessa tillställningar :thumbup:


Så hitta på nått kul, bestäm datum/plats och om det är begränsat antal platser, posta i medlemsdelen sen är det på gång.

Förra vinterns bowling med mat blev fullbokad på nån timme.

_________________
Bild
Min mamma äger inte min V70


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 13 mar 2012, 03:22 
Offline
Avståndsbedömare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 09:04
Inlägg: 7834
Ort: Nybro
Kör: 480 Turbo, XC70 och AQ171
TPC-medlemsnr: 0
Nu när vi är i mitten av mars:

Vad är antalet medlemmar hittills i år? Hur ser trenden ut i år jämfört med förra året?

//Brådhis

_________________
Bild
-> Mina fordon: http://www.garaget.org/mypage/?user=7682 <-


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 13 mar 2012, 07:25 
Offline
Medlem TPC 2014

Blev medlem: fre 02 mar 2007, 16:52
Inlägg: 221
Ort: Norrköping
Kör: Volvo V70 II
Namn: Kim Arrio
TPC-medlemsnr: 220
Vi är 112 medlemmar hittills, men det trillar in nya varje dag... Många betalar väl in innan våra träffar typ! Hur det ser ut kontra föregående år bollar jag över till någon som har lite år på nacken :)

_________________
Kim Arrio

Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 13 mar 2012, 14:56 
Offline
Avståndsbedömare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 09:04
Inlägg: 7834
Ort: Nybro
Kör: 480 Turbo, XC70 och AQ171
TPC-medlemsnr: 0
Kim Arrio skrev:
Vi är 112 medlemmar hittills, men det trillar in nya varje dag... Många betalar väl in innan våra träffar typ! Hur det ser ut kontra föregående år bollar jag över till någon som har lite år på nacken :)


Det låter ju hoppfullt. Roligt att höra! :thumbup:

Även Elmia brukar väl generera en del medlemskap, misstänker jag!?

//Brådhis

_________________
Bild
-> Mina fordon: http://www.garaget.org/mypage/?user=7682 <-


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 13 mar 2012, 16:04 
Offline
Medlem TPC 2014

Blev medlem: fre 02 mar 2007, 16:52
Inlägg: 221
Ort: Norrköping
Kör: Volvo V70 II
Namn: Kim Arrio
TPC-medlemsnr: 220
Det förväntar jag mig! :)

_________________
Kim Arrio

Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 14 mar 2012, 20:19 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 24 sep 2005, 15:17
Inlägg: 4107
Ort: Vetlanda - Småland
Kör: S60 2,4T
Namn: Marcus Karlbom
TPC-medlemsnr: 166
Kim Arrio skrev:
Vi är 112 medlemmar hittills, men det trillar in nya varje dag... Många betalar väl in innan våra träffar typ! Hur det ser ut kontra föregående år bollar jag över till någon som har lite år på nacken :)


Ja det ser normalt ut gentemot dom åren jag va medlemsansvarig.. Elmia kommer nog dra fler i år än dom två senaste.

_________________
Bild
Mitt 940 Projekt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 17 mar 2012, 12:54 
Offline
TPC´s Ballaste bil 2009

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 21:44
Inlägg: 1683
Ort: i Köernas Göteborg
Kör: V70N T5
Namn: Fredrik Wennberg
TPC-medlemsnr: 383
jag måste berätta en sak
jag tränar taekwondo betalar en terminsavgift på 800 per termin samt en medlemsavgift på 200kr år alltså en årsavgift 1800:-
sjukt dyrt MEN var på årsmötet förra veckan och klubben redovisar en medlemshöjning på 64% bara på 1 år och klubben har varigt aktiv sedan 1994
vad an detta måntro med tanke på priset?
jo en enorm gemenskap bra träningar bra insturktörer 3 träningar i veckan och helg träningar varannan lördag med folk från landslaget,vi har medlemmar där familjer har 2-4 barn och betalar detta
med glädje för att vi får ut allt vi vill plus lite till,tänk på att det ÄR medlemmarna som gör klubben inte styrelsen(vi skriver även upp vad vi vill att styrelsen och instuktörer ska göra bättre ,focusera på mera efter varje terminsavslut vilket dom snällt rättar in sig i ledet och lyssnar på och genomför till nästa termin börjar)

jag saknar tpc som det var "förr" och jag saknar framförallt "texas" han m.fl gjorde vad tpc en gång var, med ENORMT antal medlemmar och tpc syntes överallt fan vart man än kom fanns tpc.
idag känner jag att 400 eller 500 spänn är åt helvette för dyrt i förhållande till vad man får
lös allt runtomkring så som att försöka bygga ihopp den gemenskapen igen som en gång fanns,kryp till korset sänk avgiften till 300 eller kanske t.o.m 250 och börja om,låt ALLA komma på "medlemmsträffarna" låt dom lösa medlemsavgifterna på plats för att köra banträff eller låt dom betala medlemsavgiften för att få köra även om dom inte vill bli medlemmar,de kommer dra folk så in i H-vette!
å snälla ta bort att man måste regga sig för att titta i dom olika kategorierna,bara de gör ju att en ikke reggad letar vidare för att det är "jobbigt" att regga sig..låt folk se vad som finns på forumet så kommer även fler att ochså regga sig på sidan!


//wempa

_________________
Bild
www.lgspeed.se www.wempa.se ÄNTLIGEN KLAR


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 20 mar 2012, 08:57 
Offline
Medlem TPC 2014

Blev medlem: fre 28 apr 2006, 20:05
Inlägg: 3393
Ort: Nybro
Kör: S60 D5-R Helst på bana.
TPC-medlemsnr: 138
Låter helt underbart Wempa. Bra för dig och kampsportsklubben.

Den nya styrelsen jobbar på massor utav idéer för att kanske inte nå de gamla glansdagarna, men iaf skapa en bättre gemenskap (för den finns redan både i styrelsen, i klubben och tom utanför klubben) och få fler att bli medlemmar.

Alla idéer och tankar vi har har vi nye släppt på än, men de kommer mer och fler idéer hela tiden.
O vi lyssnar på våra medlemmar. Hade du varit medlem och varit på årsmötet Wempa så hade du fått en genomgång av hur allt ser ut och sedan vara med och rösta om varje träff på träffkalendern.

_________________
Bild

Min oljebrännare: http://www.garaget.org/?car=29090 http://www.gatbilar.se/car.php?car=9327
Förädling pågår: viewtopic.php?t=168018


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 20 mar 2012, 22:35 
Offline
TPC´s Ballaste bil 2009

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 21:44
Inlägg: 1683
Ort: i Köernas Göteborg
Kör: V70N T5
Namn: Fredrik Wennberg
TPC-medlemsnr: 383
tyvärr så har jag långt ifrån uppfattat att ens någon återväxt på gemenskapen har börjat,med tanke på medlemsantalet nu och förra året,
därför är jag heller inte medlem och kommer tyvärr heller inta att bli som det ser ut just nu,priserna stiger men men träffar blir mindre
jag vet inte vad som sas på årsmötet eller om någon tråd skapats om det,jag är tyvärr inte lika aktiv här längre som förr,men om det nu inte redan finns så kanske ni kan pressentera vad
som händer och vad som kommas skall förutom i medlems delen

//

_________________
Bild
www.lgspeed.se www.wempa.se ÄNTLIGEN KLAR


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 21 mar 2012, 01:29 
Offline
Medlem TPC 2014

Blev medlem: fre 28 apr 2006, 20:05
Inlägg: 3393
Ort: Nybro
Kör: S60 D5-R Helst på bana.
TPC-medlemsnr: 138
Mitt spontana svar på ditt svar Wempa är: Nej resultatet av våra idéer har inte synts än då säsongen inte börjat. Nivån på medlemsavgiften ville vi göra något åt men kunde inte då tidigare årsmötet beslutat om just detta belopp. Slutligen om jag som icke aktiv och icke medlem kommit till din kampsportsförening och ställt krav på förändringar som skulle till för att jag skulle kunna tänka mig att vara medlem i er förening. Vad skulle er förening svara mig då? (Precis som du varit aktiv inom TPC (en bilklubb) så har jag varit aktiv inom en taek wondo klubb. Så vi har nästan samma bakgrund till de olika klubbarna och enligt mig samma rätt att tycka och tänka om klubbens skötsel.) ;)

_________________
Bild

Min oljebrännare: http://www.garaget.org/?car=29090 http://www.gatbilar.se/car.php?car=9327
Förädling pågår: viewtopic.php?t=168018


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 22 mar 2012, 04:21 
Offline
TPC´s Ballaste bil 2009

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 21:44
Inlägg: 1683
Ort: i Köernas Göteborg
Kör: V70N T5
Namn: Fredrik Wennberg
TPC-medlemsnr: 383
Vad har jag ställt för krav?
Jag kommer med förslag för att hjälpa klubben,jag ställer inga krav på någon
Och tror att vänder du dig dit så får du nog den hjälp du behöver!

Nu tebax till min fråga i föregående inlägg,finns någon tråd om vad som sades på årsmötet och om dom nya planerna för klubben eller skulle man kunna få reda på dom här?

//

_________________
Bild
www.lgspeed.se www.wempa.se ÄNTLIGEN KLAR


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 22 mar 2012, 20:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 24 sep 2005, 15:17
Inlägg: 4107
Ort: Vetlanda - Småland
Kör: S60 2,4T
Namn: Marcus Karlbom
TPC-medlemsnr: 166
wempa skrev:
Nu tebax till min fråga i föregående inlägg,finns någon tråd om vad som sades på årsmötet och om dom nya planerna för klubben eller skulle man kunna få reda på dom här?

//


Tråden och årsmötesprotokollet ligger i medlemsdelen.

Vad jag vet har den aldrig lagts ut i den öppna delen utan just för att bara medlemmar ska kunna läsa den.

Nu kommer du Wempa säga att hur ska folk kunna bli medlemmar när dom inte vet vad som är på gång. Eller?

_________________
Bild
Mitt 940 Projekt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 22 mar 2012, 20:35 
Offline
TPC´s Ballaste bil 2009

Blev medlem: mån 14 jul 2003, 21:44
Inlägg: 1683
Ort: i Köernas Göteborg
Kör: V70N T5
Namn: Fredrik Wennberg
TPC-medlemsnr: 383
nej det kommer jag inte att säga för förstår ni inte att det kan vara ett bra beslut själva att låta alla läsa den så kan det vara!
sen kanske ni ska acceptera att folk ifrågasätter styrelsen utan att attityden blir lidande!
jag har ju själv varigt med som sponsoransvarig men blev avsatt pga att jag ifrågasatte sättet som den sköttes på,
så ni kanske förstår varför jag frågar och kommer med förslag?

_________________
Bild
www.lgspeed.se www.wempa.se ÄNTLIGEN KLAR


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 142 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012


eXTReMe Tracker